izleti po sloveniji, izlet po sloveniji, kam na izlet, izvir soče, Rabeljsko jezero

Vedno znova ugotavljam, kako lepa je Slovenija pa čeprav moram priznati, da jo žal poznam precej slabo. Kot popotnica si nekako vedno govorim, da jo bom raziskovala ko bom stara, a vendarle vsakič znova ugotovim, da jo krivično puščam ob strani. Več držav kot vidim, bolj mi je jasno, da ima Slovenija ogromno turistično bogastvo, ki bi ga res morali bolje znati izkoristiti.

Konec tedna sva se s Simonom in še z dvema kolegoma, navdušenima off-roaderjema in overland popotnikoma, z našimi terenskimi vozili spravili na dvodnevni izlet po Sloveniji. Poleg klasičnih asfaltiranih poti, smo tako skušali zvoziti tudi čim več kolovozov, ki nam jih naša Slovenija bogato ponuja. Odločili smo se, da tokrat raziščemo severno primorsko in dolino reke Soče.

Dvodnevni izlet po Sloveniji

1. dan

Pot nas je najprej vodila čez prelaz Vršič, kjer je bila tudi naša prva postojanka. Zaplate snega, sonce in svež gorski zrak nam je dokončno odprl naše zaspane oči in polni energije smo se spustili na drugo stran prelaza, kjer smo udarili en krajši treking do izvira reke Soče. “Krasna si bistra hči planin” in kako res je! Zelenkasto turkizna barva je kot iz kakšne pripovedke in kako zelo smo lahko ponosni nanjo…

Izvir reke Soče (Izlet po Sloveniji)

Zaradi precej tempiranega urnika, smo pomalicali kar med vožnjo, ki nas je vodila do velikih korit reke Soče. Gre pravzaprav za neko vrsto ozkih kanjonov/sotesk. Reka Soča se zarezuje v kar 750 metrov dolgo in od 10-15 metrov visoko tesen, ki zgleda veličastno! Pravzaprav je takšnih korit v Sloveniji več, a prav velika korita Soče, so najslikovitejša med vsemi.

Velika korita Soče (izlet po Sloveniji)

Ko se naužijemo lepote Soče, se podamo dalje. Vozimo se mimo trdnjave Kluže in se kljub zaprti cesti, povzpnemo na Mangart oz. na Mangartsko sedlo (2072 m). Cesta, ki so jo Italijani gradili komaj 6 mesecev, je pravzaprav najvišje ležeča cesta v Sloveniji in poleti priljubljena izletniška točka – tako za nas z avtomobili, kot tudi za številčne kolesarje in motoriste.

Cesta na Mangart je kot nalašč za motoriste in kolesarje(izlet po Sloveniji)

Cesta v slabih 12 kilometrih premaga 980 metrov nadmorske višine in zaradi visoke lege, je bilo v času našega obiska tu še veliko snega! Kdo bi si mislil, da se bomo konec junija kepali! Poleg čudovitih razgledov, se navdušujemo tudi nad petimi, v živo skalo vklesanimi tuneli in sklenemo, da bi se bilo fino enkrat odpraviti sem tudi s kolesom – ko seveda naberemo dovolj kondicije! 🙂

Vzpon na Mangart oz. Mangrtsko sedlo (izlet po Sloveniji)

Sledi spust iz Mangartskega sedla proti Predelu, vse do Italije. Na poti se ustavimo še ob Avstrijski trdnjavi, ki jo lahko vidimo na vzpetini, tik ob cesti. Poleg trdnjave je tu še spomenik z umirajočim se levom, ki simbolizira hrabrost vseh padlih vojakov.

Trdnjava Predel (izlet po Sloveniji)

Za zadnji del dneva nas čaka zgolj prečkanje slovensko – italijanske meje in spust do prekrasnega ledeniškega Rabeljskega jezera, za katerega pred tem izletom nisem pravzaprav še nikoli slišala. Rabeljsko jezero je nastalo v morenski kotanji, a za tiste, ki imate radi pripovedke, boste mogoče raje za nastanek “krivili” grozljiv nočni vihar, ki je nastal zaradi maščevanja do neprijaznosti ljudi. Na področju, kjer sedaj stoji Rabeljsko jezero, je namreč pred davnimi časi tavala osamljena žena z otrokom, ki je nujno potrebovala prenočišče. Ker ji prebivalci v vasi le-tega niso hoteli nuditi, ji je pomoč ponudil starejši moški povsem na robu vasi. Ponoči je vas zajel strahoten vihar, ki je porušil in zalil vas, ostala je zgolj hiša, kjer je prenočevala ženska z otrokom. Vas je sedaj pokrita z jezerom, področje, kjer je prenočevala ženska, pa vidimo kot majhen otoček.

Čudovito Rabeljsko jezero, ledeniškega nastanka

Rabeljsko jezero je lepo urejeno in obdano z zelenjem, zato je idealno za pobeg pred poletno vročino. Tukaj boste na svoj račun prišli vsi, ki imate radi vodne športe, saj je v jezeru mogoče plavati, se voziti s kanuji, kajtati in celo supati. Mi smo ga izkoristili tudi za divje kampiranje, ki je sicer tu prepovedano, a kot zavestni popotniki, smo naravo seveda pustili takšno, kot smo jo dobili. Narava nam je svojo hvaležnost vračala v veliki meri, saj smo tukaj našli tišino, ptičje petje in prekrasno zvezdnato nebo! Seveda pa je v okolici Rabeljskega jezera na voljo tudi nekaj prenočišč – poglejte si ponudbo tukaj.

Divje kampiranje – Rabeljsko jezero (izlet po Sloveniji)

2. dan

Kar nekoliko težko smo zapustili Rabeljsko jezero, a potrebno je bilo raziskati še ostale lepote našega izleta po Sloveniji. Pot nas je vodila mimo slapu Boka, kjer smo zopet naredili en krajši treking za dobro jutro, nato pa smo se kar z avtomobili, po makadamski poti, odpravili na Kobariški stol.

Cesta na Kobariški stol (izlet po Sloveniji)

Vijugasta cesta je bila kot nalašč za naša terenska vozila, a roko na srce, se do vrha lahko pride tudi z osebnim avtomobilom. Ko prispemo do konca ceste, se pred nami odpre slikovit razgled na dolino reke Nadiža, ki so jo nekateri opazovali celo iz zraka – z jadralnimi padali. Cel kup jadralnih padal je bilo mogoče opaziti, saj je bilo oblačno in vetrovno vreme tistega dne, kot nalašč zanje. Po krajšem sprehodu, opazovanju jadralnih padal in lepot naše Slovenije, je sledil še spust na drugo stran hriba, v dolino reke Nadiža. Za to pot priporočam terensko vozilo!

Jadralni padalci iz Kobariškega stola (izlet po Sloveniji)

Odpravimo se do Breginjskega kota, kjer izvira reka Nadiža. Reka Nadiža velja za eno najtoplejših alpskih rek, zato naj vas kopalci v njej ne presenetijo. Po ljudskem izročilu, pa naj bi imela Nadiža tudi zdravilne učinke. Čeprav naj bi reka imela celo do 20 stopinj, pa med nami ni bilo prav nobenega junaka za kopanje in smo jo raje opazovali iz Napoleonovega mostu in obrežja.

Napoleonov most in izvir reke Nadiža (izlet po Sloveniji)

Za kosilo se vstavimo v Kobaridu, kjer se povzpnemo še na italijansko kostnico, ki se veličastno dviguje nad mestecem. Kljub veličastnemu izgledu, pa je za njen nastanek kriva žalostna zgodba iz časov soške fronte. V njej so pokopani ostanki več kot 7000 italijanskih vojakov. Italijanska kostnica je bila v celoti zgrajena s strani Italijanov, ki jo imajo še dandanes v oskrbi.

Italijanska kostnica pri Kobaridu (izlet po Sloveniji)

Predno se podamo domov, je sledilo še nekaj uživancije ob ledeno mrzli Soči, nato pa skok na avto-vlak, ki nas je pripeljal do Bohinjske Bistrice. Vlak, na katerega lahko naložimo avtomobile in ima poseben vagon tudi za kolesa, svojo pot začne v kraju Most na Soči. Železniška trasa nas vodi skozi številčne tunele vse do Bohinjske Bistrice in velja za najhitrejšo povezavo z Gorenjsko – 40 minut in že smo tam. Tudi cenovno je vlak sprejemljiva alternativa in nepozabno doživetje, saj boste za avto in dve osebi odšteli dobrih 16 Eurov.

Avto vlak iz Mosta na Soči do Bohinjske Bistrice (izlet po Sloveniji)

Naš dvodnevni izlet po Sloveniji se je končal kot bi mignil. Vse skupaj smo prevozili 350 kilometrov, celo pot pa so nas kratkočasile kulturne in naravne lepote naše Slovenije. V kolikor teh krajev še ne poznate, izlet priporočam vsem tistim, ki imate radi čudovito naravo in iščete kakšno idejo za izlet. Namesto divjega kampiranja, pa lahko eno noč preživite tudi v kakšnem apartmaju, ki jih na poti nikakor ne manjka. Za bolj zanesljivo spanje pa lahko nekatere apartmaje rezervirate tudi že od doma – več tukaj.

Opomba: Izlet je primeren tudi za družine z majhnimi otroki.