Apulija z avtodomom

Potovanje po Apuliji, skupaj s polotokom Gargano se je zdela odlična ideja za potovanje dolgo slabe dva tedna in takšna se je na koncu tudi izkazala. Raziskovanje italijanske pete škornja je bilo čez novo leto prava izbira, saj bi turiste lahko prešteli na prste ene roke. Ker smo se sami tja odpravili z avtodomom (odlična možnost je tudi polet z nizkocenovnim prevoznikom iz Trsta v Bari), smo ves čas lahko divje kampirali in pri tem nismo imeli prav nikakršnih težav, četudi so nas kdaj prišli pogledati policaji.

Znamenitosti v Apuliji so nas očarale, njihova lepo okrašena mesteca so bila med prazniki še nekoliko bolj slikovita, ljudje pa, morda prav zaradi pomanjkanja turistov, še malce bolj prijazni kot sicer.

Za vse, ki se spogledujete s podobno idejo bodisi za prvi maj, jesenske počitnice ali celo božično-novoletne praznike, smo za vas spisali naš program potovanja po Apuliji z avtodomom, ki pa ga lahko izvedete tudi z avtom in si namesto divjega kampiranja omislite prenočevanje v lokalnih namestitvah in/ali hotelčkih. V Bari lahko odletite tudi z nizkocenovnim prevoznikom iz Trsta, tam najamete avto in tudi na ta način raziščete Apulijo. Možnosti je veliko.

Potovanje po Apuliji in polotoku Gargano

1. Dan (Slovenija – Ancona)

Prvi dan smo že zjutraj začeli naše potovanje s kamperjem, a si nismo zadali preveč ambicioznega načrta. Lahko bi sicer prišli vse do polotoka Gargano, a smo si zaželeli nekoliko bolj umirjeno pot.

Tako smo po avtocesti švignili mimo že obiskanega San Marina, Riminija, Ravenne in na koncu avtocesto zapustili pri Anconi. Nekoliko južneje od mesta smo na divje prenočili v kraju Portonovo (S43.562858/V013.595417). Ker smo ujeli še nekaj dneva, smo se sprehodili po tamkajšnji plaži s pisanimi kamenčki in počasi zaključili dan.

V kolikor na pot niste odrinili z avtodomom, si morda prenočišče poiščete nekje v Ravenni, San Marinu, Riminiju ali pa kar v Anconi in izkoristite postanek še s kakšnim ogledom, če vam to dopušča čas. Predlagam, da za prenočišča pogledate booking.

2. Dan (Portonovo – polotok Gargano)

Priznam, lahko bi se na pot odpravili veliko prej, ampak nam je ponoven počasen ritem kar pasal. Vmes smo skočili še v trgovino in nakupili nekaj italijanskih dobrot ter se odpravili proti današnjemu cilju. Pot nam je malce zastala zaradi prometne nesreče na avtocesti, ampak vseeno smo že za čas kosila uspeli priti do polotoka Gargano. Pripravili smo si ga pri laguni Varano, ki je največja v južni Italiji. Sonce nas je razvajalo in termometer je pokazal prijetno toplih 17°C.

Po kosilu smo kljub kratkemu dnevu (sončni zahod je bil že ob 16:30) še uspeli na ogled prvega mesta na polotoku Gargano. Odpravili smo se v vas ljubezni, kakor domačini pravijo kraju Vico del Gargano. Razlog za ta romantični vzdevek je ta, da od tod prihaja Sv. Valentin. Stari del mesta je nekoč pristal celo na seznamu predlogov za najlepši italijanski kraj.

Mestece je bilo zaradi nizke turistične sezone precej samotno in verjamem da je obsijan s soncem videti mnogo bolj privlačno, a vendarle je za decembrski čas imel nekaj prazničnega vzdušja. Ren je bil navdušen nad lučkami, in tudi jaz nisem veliko zaostajala za njim. V mestni kavarnici smo si privoščili še nekaj sladkega in počasi zaključili dan. Tudi danes smo spali na divje – nekoliko pred krajem Peschici.

Predlog prenočišča za vse, ki ne boste divje kampirali: mesto Peschici

3. Dan (Peschici – Vieste – Baia delle Zagare)

Zjutraj smo se odpravili na plažo pod mestecem Peschici, in se po kratkem sprehodu zapeljali naprej proti kraju Vieste. Tudi ta, tako kot Peschici, je znan po belih hišah in zato obema pravijo kar belo mesto. Za Vieste smo si vzeli več časa, se sprehodili po mestu, ki je bil malce praznično okrašen, si pogledali svetilnik, se martinčkali v kavarni in si za konec in za našo božično »večerjo« privoščili še tipičen lokalni sir ter nekaj slaščič.

Podali smo se naprej in takoj po koncu mesta v Viste naredili še eno hitro postojanko, da se naužijemo razgledov na mogočni monolit Pizzomuno. S soncem obsijan je resnično izgledal mogočno, kar je njegovih 26,6 metrov še podkrepilo. Ob njem smo bili skoraj sami, kar je vsekakor velika prednost potovanja čez zimo. Tukaj bi se v toplejših mesecih kar trlo ljudi.

Apnenčast monolit spremlja tudi legenda, ki pravi, da so lokalnemu ribiču po imenu Pizzomuno sirene na dnu morja ujele njegovo srčno izbranko. Ker jo je želel rešiti, se je odpravil ponjo, a se zaradi utrujenosti spremenil v ta monolit. Poleg legende, pa za monolit velja tudi nekaj vraževerja. V kolikor ga obkrožite, vam bo le-ta prinesel srečo.

Apulija z avtodomom – monolit Pizzomuno

Ob obalni cesti, smo se vozili skozi turistično naselje Pugnochiuso, ki je v Decembru povsem samevalo in bilo pravo mesto duhov. Ob vijugasti cesti smo si našli kotiček za pripravo kosila, in ob tem uživali na sončku ter prekrasnimi razgledi.

Naša naslednja postojanka je bila zadnja. Želeli smo si kotička za prenočevanje okoli Baia delle Zagare, saj smo si pogled na zaliv in dva apnenčasta osamelca želeli ogledati v najlepši obliki – obsijana s soncem, torej zjutraj. Prav ta plaža velja za najlepšo na otoku Gargano in tudi to spremlja nekaj vraževerja. V kolikor boste zaplavali skozi kamniti slavolok, vam bo to prineslo srečo. Se pa plaža / zaliv imenuje po vrsti limoninega in pomarančnega cvetova, ki raste v bližini.

Na božični večer smo si torej privoščili nekaj lokalnih dobrot in se na koncu zasidrai nekaj kilometrov naprej od Baie delle Zagare.

Ideja za spanje če niste na poti z avtodomom: okolica plaže Baia delle Zagare

Apulija z avtodomom

4. Dan (Baia delle Zagare – Mattinata – Monte Sant’Angelo – Trani)

Zjutraj smo se odpravili do znamenite plaže oziroma zaliva Baia delle Zagare, ki slovi kot ena najlepših plaž polotoka Gargano. Ime je dobila po rožah limone in pomaranče, ki rastejo tam blizu. Dva osamelca, eden od njih slavolok, sta simbol zaliva.

Apulija z avtodomom – Baia delle Zagare

Sledila je jutranja kavica po še enem bele mestu Mattinata. Majhno mestece, ki je simpatično, a četudi bi ga izpustili, ne bi veliko zamudili.

Smo bili pa zato toliko bolj presenečeni in očarani nad najvišje ležečim mestom polotoka. Monte Sant’ Angelo je čudovit. Mesto ni znano le zato, ker je to najvišje stalno naseljeno mesto polotoka Gargano, temveč tudi po tamkajšnji baziliki, ki je pod Unesco zaščito. Ko boste stopili vanjo vam bo hitro jasno, zakaj je tako posebna. Dolge kamnite stopnice vas vodijo navzdol, vse do prostora, cerkve, ki je pravzaprav v jami. Žal fotografij nimam, a nad njo sem prepričana, da ne boste razočarani. Mestece je slikovito in pravzaprav mnogo večje od naših pričakovanj. V starem delu najdemo ozke uličice s trgovinicami, restavracije, ki ponujajo lokalne jedi, kot tudi grad. Nikar ne pozabite na okušanje tamkajšnje sladice z mandlji in medom – Ostie Ripiene. Meni je bila odlična. Poskusili smo tudi lokalne testenine orrichiette, ki so nam najbolj teknile, ko so bile postrežene v kombinaciji s klobaso in rdečo papriko.

Zaradi povabila Slovenke Eve, smo pot nadaljevali do Tranija, kjer živi že 12 let. Eva, skupaj z družino, je izjemna gostiteljica in pravzaprav lahko to okusite tudi sami. V kolikor jo prej kontaktirate, se z njo lahko dogovorite, da vam pripravi degustacijo lokalnih in tipičnih jedi za Apulijo, domačega vina in domačega hladno stiskanega olivnega olja. Če boste do nje pripotovali s kamperjem, boste pred hišo lahko tudi prenočili, kar se je izkazalo za najboljšo odločitev.

*Žal Eve zaradi nenadne smrti ni več med nami in v čast mi je bilo, da sem jo spoznala…  Eva je bila polna lokalnih informacij in je imela Apulijo v malem prstu. Od nje smo dobili ogromno nasvetov in novih idej, kaj se še splača obiskati. Postanek pri njej pa je bil nepozaben predvsem zaradi njene pozitivne energije, s katero je znala okužiti vsakogar. Hvala Eva za vse, počivaj v miru!

Po obilni večerji smo kalorije izgubljali še z večernim sprehodom po mestu Trani, ki je bil v soju prazničnih luči še posebno čudovit.

Prenočišče v Traniju, kdor se bo na pot po Apuliji podal brez kamperja.

5. Dan (Trani – Polignano a Mare – Monopoli – Locorotondo)

Po zajtrku in slovesu od Eve, smo se podali naprej proti počitniškemu mestu Polignano a Mare, ki je najbolj poznano po plažah. Na obrobju mesta smo si naredili kosilo (40.999591/017.2129289, nato pa se odpravili naprej proti kraju Monopoli. Čudovito mesto, kjer smo bili prav vsi trije navdušeni nad starim delom. Prehodili smo ga po dolgem in počez in v kolikor ga boste obiskali v decembru, bo tudi zelo lepo okrašen. Parkirali smo pri pristanišču (40.954606/17.300034) – brezplačno in prav to je pozitivna plat raziskovanja Apulije pozimi – praktično so vsa parkirišča brezplačna.

Dan smo zaključili v kraju Locorotondo. Najprej smo načrtovali Alberobello, a ker je Locorotondo znan, kot eno lepše praznično okrašenih mest v Apuliji, smo se odločili, da si ga res moramo ogledati zvečer. Prav zaradi te popularnosti so tukaj zvečer bila vsa parkirišča plačljiva. Mi smo za parkiranje, tudi čez noč odšteli 10 EUR (40.752937/017.336968)

Če ne boste spali v avtodomu – prenočišča v okolici Locorotonda.

6. Dan (Locorotondo – Alberobello – Fasano Zoo)

Že zgodaj zjutraj smo se odpravili proti Alberobello, da si brez turistov ogledamo pravljične kamnite hiške. Grajene so v obliki stolpa. Najprej so služile kot shrambe, kasneje pa so jih ljudje začeli uporabljati tudi kot bivališča. V mestu jih najdemo preko 1500 in res izgledajo zelo čarobno. V prazničnem času so bile še dodatno okrašene. Med hojo po ulicah, so se začeli prebijati tudi lastniki trgovinic, ki hišna pročelja tako zelo obdajo s prodajanimi stvarmi, da se hišk na koncu še komaj kaj opazi.

Za kamperje je na voljo kar nekaj večjih parkirišč, vsa so plačljiva. Imate pa v kraju tudi postajališče za avtodome. Tam lahko parkirate ali prenočite (12h/10 EUR, 24h/20 EUR). Mi smo se poslužili samo praznjenja črne in sive vode ter se založili z vodo (cena servisa 4 EUR). Parkirišče smo zaradi zgodnje ure našli neplačljivo in celo brez prepovedi za avtodome, malo navzgor po ulici od vhoda v kamper stop. (40.782943/17.233343)

Po ogledu so odšli še do safari/zoo parka Fasano, kjer se lahko kar z avtomobilom oziroma avtodomom popelješ med živalmi. Precej lepo doživetje, sploh za otroke, a ne poceni. (30 EUR/odrasli, 24 EUR/otroci nad 4 let). Z vstopnico smo imeli kasneje še brezplačen vstop v štiri različne manjše sklope – vožnja med pavijani, vožnja z nekakšnim vlakcem nad opicami ter vstop v tropsko sobo. Da si lahko peš kasneje ogledaš to, je potrebno parkirati avto oziroma kamper – 2,50 EUR za 24 ur, tako da se da tukaj tudi prenočiti. Tam smo se srečali še s prijatelji, ki so prav tako v Apulijo pripotovali z avtodomom in bomo nekaj dni potovali skupaj.

Ker je pozimi kratek dan, smo poiskali zgolj še prostor za spanje, ki smo ga našli ob obali blizu naslednje postojanke (40.785215/017.609897).

Če ste na poti brez avtodoma si morda prenočišče poiščete nekje blizu kraja Fasano.

Apulija z avtodomom

7. Dan (Otsuni – Brindisi – Jama poezije /San Foca)

Dobra stvar južne Apulije je njena majhnost. Ko enkrat prispeš na peto škornja, je vse zelo blizu in tako se ti nikamor pretirano ne mudi. Tudi naš današnji dan je bil bolj počitniški. Zjutraj smo si ogledali Otsani – bojda eno najlepših belih mest v Apuliji. Ozke in zavite ulice so izredno slikovite, a ker smo tukaj izven glavne sezone tudi zelo mirne in tihe. Praktično smo bili edini v mestu, poleg domačinov, ki jih je bilo možno prešteti na prste ene roke. Razgled z mesta na hribu je kvarila le nenadna megla, ki se je v času našega obiska priplazila za nami. A nič zato, mestece je vsekakor vredno obiska. Brezplačno (off-season) smo parkirali pod mestom (40.735702/017.576958).

Nadaljevali smo pot do pristaniškega kraja Brindisi, a se vstavili le na tamkajšnjem brezplačenm parkirišču za avtodome, kjer imajo tudi mesto za sivo in črno vodo (40.632301/017.947599). V samo mesto se nismo sprehodili, saj nas fotografije na spletu niso pretirano prepričale, poleg tega pa smo na poti do sedaj videli res že nekaj čudovitih mest.

Odpeljali smo se vse do jame poezije (Poetry Cave), ki se nahaja malo južneje od počitniškega kraja San Foca. Dan smo zaključili že za čas kosila saj smo ob obali našli tako simpatičen prostor, da se nam ni nikamor več mudilo. Zalivček, kjer se na eni strani razteza peščena plaža, na drugi pa majhni klifi, vse skupaj pa krasi voda turkizne barve (40.311996/018.389597).

Če postelje ne vozite s seboj si prenočišče izberite na bookingu in blizu kraja San Foca.

8. Dan (San Foca – Otranto – Punta Ristola Leuca)

Prebudili smo se v še en lep sončni vzhod in pot po zajtrku nadaljevali v kraj Otranto (40.147701/018.486), znan po gradu iz 15. stoletja in katedrali iz 11. stoletja. Zelo simpatično mestece in malce drugačno kot večina belih mest. Arhitekturno malo spominja kar na kakšno Malto, kar je vsekakor posledica zgodovine in vplivov arabskega sveta.

Sledila je vožnja do najjužnejše točke pete škornja (Punta Ristola Leuca) in s tem Apulije ter parkiranje ob obali, že na zahodnem delu pete, kjer smo tudi divje prenočili. (39.847442/018.188667)

Glede na vašo lokacijo, predlagam, da si tisti brez kamperja prenočišče poiščete na bookingu – morda kje blizu Gallipolija.

9. Dan (Punta Ristola Leuca – Matera)

Današnji dan smo si rezervirali za Matero. Najprej po hitri cesti do tretje najstarejše stalno naseljene naselbine na svetu, nato pa še sprehod po njej. Mestece, z več kot 9000 let staro zgodovino nas je povsem prevzelo in ne le zato, ker so tu snemali enega od filmov Jamesa Bonda. Je zagotovo eno najlepših presenečenj na naši poti, zato ga nikar ne izpustite, ko boste potovali po Apuliji. Ogledali smo si kamnita bivališča po imenu sasiji in se odpravili še na pizzo. S trga cerkvice smo zrli na viseči tibetanski most. Sprehod čezenj in čez sotesko reke Gravino smo si pustili za drugič, saj smo bili prepričani, da se sem še vrnemo.

Kamper smo za ogled starega dela mesta pustili na parkirišču, ki je bilo izven sezone brezplačno (40.660591/016.598994). Tam je kar nekaj kamperjev tudi prespalo, a je parkirišče, z izjemo nekaj mest, neravno. V okolici mesta je več postajališč za avtodome, kar vsekakor priča, da je v toplejših mesecih Matera oblegana in da je zimski čas odličen za njen obisk. Poleg tega, da ni gneče, ni niti prevroče.

Spali smo na divje, čez sotesko, a še prej smo se po nasvetu Eve, odpravili do krajevnega mlina (Molino F.lli Dell’Acqua – 40.677975 / 16.581259) in se založili z njihovo moko. Moka naj bi bila tukaj tako zelo dobra, da prihajajo ponjo iz cele regije. Cenovno je ugodnejša, kot v katerikoli trgovini – manitoba, semola, 00… Prijazni zaposleni nam je, sicer v Itaijanščini, svetoval katero moko kupiti za testenine, katero za kruh, katero za pravo napolitansko pizzo. Ljubiteljem peke pic in kruha ter testenin, obisk ter nakup vsekakor priporočam.

Vsi, ki ne boste na poti z avtodomom, vam nikakor ne bo žal, če noč preživite v čudoviti Materi. Nekaj predlogo najdete tukaj.

10. Dan (Matera – Castel del Monte – Gargano)

Počasi se že vračamo proti domu, a da ne bomo prehitro doma, sledi še ogled gradu Castel del Monte, ki velja za pravi vojaški srednjeveški arhitekturni presežek. Ta lovska rezidenca kralja Friderika II je bila dokončana leta 1240.

Apulija z avtodomom – grad Castel del Monte

Danes je silvestrski večer in sklenili smo, da ga preživimo nekje na obali. Prav zato smo dan zaključili na polotoku Gargano. Apulijo počasi zajema megla in upamo, da nas danes še ne bo ujela. Zaenkrat smo imeli izredno srečo z vremenom – ves čas na poti nas je razvajalo sonce in spomladanske temperature.

Gargano ponuja veliko možnosti prenočišč. Poiščite si ga na bookingu.

11. Dan (Gargano – Slovenija)

V mrzli in hladni noči smo včeraj vendarle pričakali novo leto, a se potem kar hitro pobrali v naš kamper, na toplo. Poleg tega pa je bil današnji dan namenjen vračanju domov in tako se zjutraj nismo pretirano dolgo zadrževali in smo odrinili že po zajtrku.

Naše potovanje s kamperjem po Apuliji res da ni bilo pretirano dolgo, a v 11ih dneh smo vseeno lahko začutili njen utrip, si ogledali najlepše znamenitosti Apulije in se spoznali z gostoljubnostjo ljudi ter njihovo okusno hrano.

Video – Potovanje po Apuliji s kamperjem

Za vse, ki ste omejeni s časom pa ste vendarle željni potovanja po zanimivih in fotogeničnih krajih, vas znamenitosti v Apuliji nikakor ne bodo razočarale – ne glede na to ali se na pot odpravite z avtom, avtodomom oziroma kamperjem. Morda se celo odločite, da se na pot najprej odpravite z nizkocenovnim letalskim prevoznikom, ki vas iz Trsta ponese do Barija in si kar tam najamete avto. Prepričana sem, da vas bo Apulija navdušila – še toliko bolj, če jo boste raziskali izven glavne turistične sezone.

Veseli smo, da naš popotniški blog in s tem brezskrbna potovanja podpira tudi zavarovalnica Vzajemna. Pri njih smo že leta zavarovani z njihovim družinskim XXL Multritrip zavarovanjem za cel svet, ki pokriva tudi obolenja v primeru kroničnih bolezni. Več o zavarovanju pa na povezavi Zavarovanje za tujino.